miercuri, 4 martie 2015

Tu cum ii explici copilului ziua de 8 Martie?


Martie.. ce luna frumoasa. O luna plina de iubire si cadouri simbolice. Imi aduc aminte cand eram la scoala si ne spunea doamna invatatoare despre martie si semnificatia lui. Invatasem ca lunii Martie ii se mai spune Martisor, si ca de 1 Martie oferim Martisoare, care nu inseamna neaparat ceva consistent ca si suma, ci conteaza sa fie oferit din suflet si sa simbolizez martisorul si puritatea lui.
Tot la scoala am invatat, ca ziua de 8 Martie are ceva special, si anume este Ziua Internationala a Femeii ( de fapt noi invatasem ca este Ziua Mamei).
Si doamna invatatoare ne invata sa facem cu manutele noastre felicitari pentru mamicile nostre, de unde si sintagma ca este Ziua Mamei, pentru ca noi faceam felicitari pentru mama care este si ea femeie :). Si asa in fiecare an ofeream mamei felicitari facute de manuta mea, care mai sunt pastrate si in ziua de azi. Am crescut, m-am maturizat, si la randul meu am si eu 2 copilasi, 2 fetite ca doua zane.
 La inceputul gradinitei Alessiei nu s-a pus prea mare pret pe invatatul copiilor despre martisor si ziua femeii. 
Dar noi ii explicam ce inseamna, dar mai pe scurt. Pana cand intr-o zi Alessia a mai crescut, si venea an de an de la gradinita cu martisor pentru mine, si vedea la tati ca de 8 martie mami primea mereu cadou de la tati dar mereu ceva simbolic si nelipsind florile. Apoi Alessia a inceput sa puna intrebari de ce tati ii spune lui mami "La multi ani", si asa am inceput sa istorisim ziua femei.
I-am explicat Alessiei, ca in trecut acum multi ani femeile erau foarte muncitoare si pentru a le fideliza aceasta calitate statul a decis ca ziua de 8 Martie sa devina Ziua Internationala a Femeii, si ziua in care toate femeile si mamicile stau acasa, Iar de Ziua Femeii, toate femeile primesc cate un cadou simbolic, simbolizand iubirea si respectul fata de ele. Si Alessia mea mi-a spus:
-" Mamiii, dar eu nu trebuie sa-ti iau cadou daca te iubesc nu?!" :) 
Vorbe de copil.. un copil naiv.. care nu intelege foarte bine ce inseamna traditia, ce inseamna viata... Zilele trecute ma intreba:
-" Mamii dar de ce martisorul are snurul alb si rosu?!"
I-am spus ca snurul rosu simbolizeaza femeia, iar snurul alb simbolizeaza barbatul,, si impreuna formeaza un tot unitar un cuplu cum e mami cu tati :)
iar Alessia :
-" Pai mami, tu nu esti rosie si nici tati alb", i-am spus ca sunt culori simbolice si ca nu trebuie sa avem si noi aceeasi culoare, cum si culoarea roz este pentru fetite. 
Alessia devine tot mai curioasa, si imi pune intrebari, de ex,:
-"Mami cand tu erai la scoala, ii faceai lui mamie martisor"? 
-"Bineinteles mami, mereu faceam din hartie colorate felicitari si martisoare pentru mamaie".
-" Dar mami, daca este Ziua Femeii, inseamna ca este si ziua mea nu mami?
Mititica.. daca ar intelege ea ce inseamna sa fii adult, ce inseamna sa fii femeie...
-" Mami, tu acum esti micuta si te numesti o domnisoara, inca nu esti o femeie matura, vei mai creste si tu si te vei maturiza si va fi si ziua ta"
-"Pai mami vreau sa cresc mai repede, sa-mi ia si mie tati cadou"
Tatal ei ii cumpara mereu si ei flori decate ori primesc si eu.
Am spus la inceputul articolului ca am doua fetite, urmeaza aceeasi poveste si cu Larisa cand v-a creste. Dar probabil ca va invata de la surioara ei mai mare, pentru ca mereu ii explica lucruri pe care uneori nici ea nu le intelege. 
Anul acesta de 8 martie mi-ar placea sa primesc de la sotul meu un cadou mai deosebit, noi avand nunta in curand mi-am dorit o pereche de cercei ( sper sa citeasca articolul ) :).
Alessia.. ea in fiecare an vine cu felicitarea si o floricica creata de ea din hartie, lucru care conteaza mult mai mult ca un lucru material, pentru ca vine din sufletul ei curat si inocent.
Acum m-ai avem un hop de trecut, cum ii explicam despre Mos Craciun... dar am deja o idee care sigur va functiona si nu va fi dezamagita.
Voi cum ii explicati copilului vostru despre 8 Martie?

Un martisor de la Alessia



                                                   Image and video hosting by TinyPic

2 comentarii:

  1. Packers & Movers noida With Lowest Price Quality Packing of Tracking up Cargo Warehouse Facilities Cairns Power and Door to Door Service.
    http://packersservice.com/packers-and-movers-hyderabad/
    http://packersservice.com/packers-and-movers-kolkata/
    http://packersservice.com/packers-and-movers-mumbai/
    http://packersservice.com/packers-and-movers-noida/
    http://packersservice.com/packers-and-movers-pune/

    RăspundețiȘtergere
  2. Packers & Movers bangalore india With Lowest Price Quality Packing of Tracking up Cargo Warehouse Facilities Cairns.
    http://packersservice.com/packers-and-movers-bangalore/
    http://packersservice.com/packers-and-movers-chennai/
    http://packersservice.com/packers-and-movers-delhi/
    http://packersservice.com/packers-and-movers-gurgaon/

    RăspundețiȘtergere

Sharing is Caring :)

Daca ai placerea sa comentam impreuna te astept !!